Саграђена света Wiki
Advertisement
Federal Republic of Antarctica

Federalna Republika Antarktika

120px 90px
Flag Coat of Arms
Motto: Land speak true
Anthem: Long life Antarctica
Anthem of Antarctica
250px
Glavni Grad
Atlantik Siti
14°38′N 90°30′W
Official languages Antarkticki
Demonym Antarktitanci
President]] Republika presidencial republic
Dordz Peterson
Formation 
-Socijalisticka Republika Ardanija
 - Republika Ardanija
September 15, 1996-
Area
 - Total

18,865,614 km²
Population
 - 2009 estimate
 - Density
.

32,723,000
(2012)
GDP (PPP)
 - Total
 - Per capita
2008 estimate
$17.510 billion
$95,204
GDP (nominal)
 - Total
 - Per capita
2008 estimate
$9.570 billion
$83,584
Gini 43
HDI (2007) 0.721 (high)
Currency
Aratan ($)
(CAP)
Internet TLD www.ard
Calling code +31

Antarkticki kontinent otkriven je prvi put 1864 godine kada je britanski moreplovac Majk Atlantik prvi zakoracio na ovo kopno i na tom mestu nastao je istoimeni danas glavni grad Antarktike Atlantik Siti . Nakon britanaca 1966 Spanci su drugi koji su pronasli kopno i osnovali grad na istoku kopna i nazvali ga San Antos . Nakon Spanaca, Nemci su treci 1981 naselili takodje istocni deo kopna a svoj prvi grad nazvali Anhajld. Par godina kasnije kopno su naseljavali skandinavci i rusi . 1912 godine donesen je Prvi Antarkticki Sporazum prema kojem je kopno podeljeno prema nacionalnoj vecini a teritorija odredjena paralelama . Proglasene su:Britanska Antarktika(pod kontrolom UK),Spanska Antarktika(pod Spanskom kontrolom),Nemacka Antarktika(pod kontrolom Nemacke kao , Norveska Antarktika(pod kontrolom Norveske) i Sovjetska Antarktika(pod kontrolom SSSR). Godine 1938 Nemacka Antarktikadozivljava Crnu Revoluciju i menja ime u Nacisticka Republika Antarktika.12 Maja 1940 Nacisticka Republika Nemacka i Spanska Antarktika proglasavaju rat Britanskoj Antartici. Godinju dana kasnije do tada neutralna Norveskai SSSR Antarktika takodje bivaju naoadnute i tako se mesaju u rat.Nakon 6 godina rata 20 Februaara Antarkticka Alijansaosvaja Anhajld i tako porbedjuje Nacisticki Pokret Antarktike .Mesec dana nakon pobede nad nacizmom pojavljuje se teznja ka ujedinjenju svih antarktickih nacionalnosti u jednu drzavu. 12 Aprila u Sovjetskoj Antarktici izbija Anti-komunisticka Rezolucija poznatija kao Bela Revolucija te nakon 2 meseca demonstracija biva porusena Sovjetska vlast u ovom delu Antarktike a na vlast dolaze federalisti. 10 Maja 1946 godine proglasava se Federalna Republika Antarktika sa sedistem u Atlantik Sitiju a britanski se proglasava drzavnim jezikom . Danas je multinacionalna Federalna Republika Antarktika ekonomski i tehnoloski veoma razvijena zemlja sa visokim ljudskim pravima kao i sa vise od 30% posto emigrantskog stanovnistva.

Stanovnistvo[]

thumb|176px|Atlantik Siti. thumb|163px|San Antos. Stanovnici Antarktike imaju zajednicki naziv Antarktikanci , koji je univerzalni nazov koji su dobili svi stanovnici na kontinentu bez obzira na etnicko poreklo . Glavna vera na kopnu je ateizam kojem veruje 90% stanovnistva , zastupljeni su katolicizam,pravoslavlje i islam u koje veruje 10% stanovnistva. Najveci deo stanovnistva je britasnskog porekla 30% , drugi po redu su nemci sa 20% a treci rusi sa 15% . Vise od 30% populacije Antarktike cine emigranti koji su naseljavali kopno od 50-ih godina proslog veka i njih danas ima oko 8 miliona . Prema popisu iz 2014 godine Ferderalna Repubilka Antarktika ima 33 miliona stanovnika sa prosecnim godisnjim rasto od 4% ukupne populacije .

Prema pop

Advertisement