Саграђена света Wiki
Advertisement

Narodna Armija Ardanije osnovana je 1945 godine od strane Komunisticke Partije Ardanije kao garant njihovog ocuvanja na vlasti i garant teritorijalne odbrane Socijalisticke Republike Ardanije . Vrhovni komadant vojske prema statutu bio je predsednik SRA a po ovlascenjima drugi najvaznio bio je general armije . Vojska je pri osnivanju imala 50,000 clanova ciji je broj dostigao cak 150,000 vojnika do 1992 godine kako se pogorsavao polozaj KPA u SRA i u svetu . Armija je tokom od 1960 do kraja 1970 opremljena najsavremenijom opremom iz SSSR uvezeno je oko 1000 tenkova , 2000 transportnih vozila ,laki i teski PVO sistemi uglavnom Neva i Strela kao i lovacki avioni SU-17 . Sobzirom na malu teriotoriju od svega 20,000 km2 i broj stanovnika od 3 miliona SRA bila je u Istocnom Bloku drzava sa najvise izdavanja za vojsku po glavi stanovnika . Armija je imala sopstvene farme i fabrike za proizvodnju potrosne robe potrebne za armiju . Pocetkom 1990-ih Armija je potpuno zloupotrebljena od strane KPA radi njenog ocuvanja na vlasti te je u periodu 1992-1996 u suzbijanju anti-vladinih demonstracija ubijeno vise od 5,000 civila . U tom periodu vise od 50% sankcijama osiromasenog budzeta odlazilo je na vojsku koja je imala obezbedjeno sve dok je vecina gradjana gladovala i zivela u bedi . Armija je pocela da se raspada kada je zapoceta vazdusna intervencija od strane NATO . Gotovo sva avijacija i pola kopnene vojske unisteno je potpuno , takodje unisteno je i 80% vojnih baza a vojska je potpuno rasturena i paralisana a do kraja bombardovanj u vojsci je ostalo svega 20,000 vojnika . Prvog dana kopnene invazije NATO Armija se potuno raspala napustila polozaje i tesku borbenu tehniku i povukla se u ruralna podrucja gde se pretvorila u gerilsku vojsku . Veci deo opreme Narodne Armije Ardanije koji je preziveo bombardovanje i kopnenu invaziju rasprodat je ili pretopljen u periodu 1996-2000 godine a gerila preostala od armije je potpuno unistena i rasturena do kraja 2002 godine . Mnogi visoki cinovnci Narodne Armije predali su se odma po kopnenoj invaziji a drugi deo se povukao u gerilu gde su uglavnom ubijeni . U sudu u Hagu vise od 30 cinovnika je osudjeno na zatvorske kazne zbog genocida nad civilnim stanovnistvom .

Advertisement