Саграђена света Wiki
Advertisement

Uvod[]

Nakon dolaska na vlast Andre Lovre na celo Jadrana nacionaliste koji preti vojnim povrakom Konavli , i dolaska na vlast u Hrvatskoj nacionaliste Franje Tudjmana koji ne pristaje na razgovore o Konavlama sa Androm Lovrom . Andre Lovro razocaran sporoscu Ujedinjenih Nacija o resenju Jadranske tuzbe povodom nasilnog oduzimanja Konavli Jadranu sve cesce spominje vojnu intervenciju i pocinje naoruzavati Vojsku Jadrana , sto u Zagrebu izaziva veliku paniku zbog cinjenice da je u Konavlama stacionirano svega 200 Hrvatskih slabo naoruzanih vojnika koji bi bili aposlutno nemocni u slucaju napada mnogobrojnije Jadranske Vojske.

Slucaj plenidba[]

23 Maja 1991 godine Jadranski policijski patrolni camci presrelisu brod koji je prevozio robu hrvatskog brenda Zagrebeksporta koji je prevozio robu iz Zagreba za Konavle . Nakon pretresa broda Jadranska Policija je zaplenila i oduzela na stotine automatskih pusaka,granata,rucnih bombi i razne druge municije . 12 mornara zajedno sa kapetanom su pritvoren u Centralni zatvor zbog neprijavljenog ilegalnog tovara . Nakon ovog incidenta vlada Hrvatske je optuzila Jadran da je oruzje podmetnuto od strane Jadranske tajne sluzbe , nakon cega dolazi do naglog zahladjenja odnosa . Hrvatski Predsednik Franjo Tudjman preti zatvaranjem granica cime bi trgovinski polozaj Jadrana bio znatno ugrozen .

Ubrzano naoruazavanje Vojske Jadrana[]

Uplasen hrvatskim pretnjama o zatvaranju granica predsednik Jadrana naredjuje ubrzano naoruzavanje Vojske Jadrana . U periodu od 5 Juna do 10 Avgusta 1991 Jadran kupuje naoruzanje u vrednosti vecoj od US$ 100 miliona . Kupljena su 4 helikoptera tipa ,,Puma,, od Portugala za 20 miliona dolara ,

Advertisement